Ahogy azt a cím is sejteti a mai nap legérdekesebb része az volt, hogy láttam egy vizsgát, de kezdjük az elején. Az első 2 órát az egyszerűség kedvéért hívjuk állampolgári ismereteknek, habár ez nem teljesen pontos elnevezés, mert ezeken az órákon foglalkoznak valláshoz kapcsolódó kérdésekkel is (a Friese Poort katolikus iskola). Az első órája témája egyrészt a másnapi ünnep - Mennybementel - illetve a szegénység. Ez egy teljesen hagyományos óra volt, ahol többnyire a tanár beszélt, próbálta ugyan bevonni a tanulókat, de úgy tűnt, mérsékelten érdekli őket a téma. A második óra ismét számítógépes óra volt. Ehhez a tárgyhoz kapcsolódóan több, az iskola által összeállított füzetük van, amiben különböző kérdéseket kell megválaszolniuk, sokszor a saját szokásaikkal kapcsolatban, és feladatokat kell megoldaniuk. A tanulók önállóan dolgoznak a munkafüzetben, ez nem vizsgatantárgy, csak be kell mutatniuk, hogy megcsinálták a feladatokat.
Ez után jött a vizsga. Ez egy kis magyarázatot igényel. Hollandiában nem egységes vizsgát tesznek ország szerte, hanem az iskola dolgozza ki a maga vizsga rendszerét, habár a kollégák elmondása szerint az egységes rendszer felé haladnak. Mikor egy tanuló mindent megcsinált, amit kell és teljes a portfóliója, kérheti hogy vizsgázni szeretne. A hölgy, akinek a gyakorlati vizsgáján voltam, felnőttképzésre járt.
A vizsga hatvan percig tartott és két vizsgáztató volt jelen. Az egyik vizsgáztató játszotta a betegeket, a másik értékelt, illetve időnként ő volt az orvos. Az asszisztensi pultot egy paravánnal takarták el, így a vizsgázó a telefonos szituációknál valóban nem látta a beteget, csak telefonon keresztül kommunikált vele. A vizsgát kamerával rögzítették. A vizsga során 7 különböző szituációt kellet a vizsgázónak megoldania, például betelefonáló beteg, prevenciós tanácsadás, minta laborba küldése és a kedvencem: AZ ANGOL BETEG!
Igen, igen, a legfontosabb vizsga teljes jogú részeként a vizsgázónak be kell bizonyítania, hogy elboldogul egy angol beteggel is és az egész vizsga múlhat azon, hogy ezen a részen hogy teljesít, hiszen a vizsga csak akkor sikeres, ha a vizsgázó több mint 90 %-ot ér el. No, hát ezt szeretném én megérni, hogy a záróvizsgának része legyen az angol (vagy német), ha csak egy szituáció erejéig is. Milyenek erre az esélyeim? Hát, sajnos nem túl jók.
Ami még nagyon tetszett, hogy a vizsga után az értékelő tanár részletesen megbeszélte a vizsgázóval a vizsgán nyújtott teljesítményét. Ugyanakkor talán még egy olyan értékelő nem ártott volna, aki csak a vizsgázó teljesítményét figyeli. Mindenki örömére a vizsga sikeres volt!
A következő két óra a Baukje által összeállított programban a "working on assignments" nevet kapta. A lényeg, hogy a tanulók az épp aktuális feladataikon dolgoznak. A csoport az emésztő szervrendszert tanulja éppen és egy újabb füzetkében ehhez is találunk önállóan megoldandó feladatokat. Az óra kicsit nehezen indult, majd a tanár javaslatára felosztották a témákat, amiket csoportokban fel kell dolgozniuk és prezentációt kell belőle készíteniük. Ez a sok önálló munka jól hangzik, de senkit sem lep meg, ha azt mondom, hogy a tanulók egy része bizony el-el kalandozik a kitűzött feladattól és egyéb szórakozás után néz az interneten. Persze vannak olyanok is, akik szorgosan dolgoznak.
A mai napra rendelt utolsó óra egy kórtan óra, ami a mindenki által jól ismert mederben folyt, ppt, kérdve kifejtés és előadás: Este vacsora Elennel és a férjével, Martinnal, holnap pedig szünet és virágvásár.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése