Ma egy másodéves orvosi asszisztens csoporttal töltöttem a napot. Ebbe a csoportba jár Marrit és Minke, akik márciusban voltak Budapesten, ami nagyon jól jön, mert bár egy ici-picit értek hollandul, de a holland tudásom édes kevés, ahhoz, hogy mindent megértsek. Persze az órák menetét így is lehet követni és engem elsősorban módszertani szempontok érdekelnek és nem konkrétan az, hogy miről van szó az adott órán. Mókás, volt, hogy a kollégáknak többségének fogalma sem volt arról, hogy én óralátogatni fogok náluk így óráról órára újra el kellett magyaráznom, hogy mi vagyok és mit akarok, de szerencsére senki sem bánta, hogy ott kíváncsiskodom, ugyanakkor nem bántam volna, ha tudják, hogy megyek :).
Elsőként egy számítógépes matek órán voltam. Ez annyit tesz, hogy a tanulók önállóan dolgoznak saját szintjüknek megfelelő feladatsorokon. A tanév elején egy szintfelmérő alapján meghatározzák, hogy az adott a négy szint melyikéhez tartozik. A csoportban, ahol voltam 3-as illetve 4-es szintű feladatokat oldottak meg a tanulók. A feladatok nem tűntek túl bonyolultnak, szöveges feladatokat láttam, amiknek a megoldáshoz összeadásokat és szorzásokat kellett végezni. A tanár segít annak, akinek problémája, vagy kérdése van.
Ez után egy gyógyszertan órán jártam, ami nagyjából úgy nézett ki mint egy otthoni óra. Ppt, frontális előadás és kérdve kifejtés, a valós életből hozott példák.
Majd ismét egy számítógépes óra következett. A tanulók annak a számítógépes adatkezelő rendszernek a használatát gyakorolták, amit minden holland háziorvosi rendelőben használnak és majd dolgozniuk kell. Ez után 45 perc ebédszünet következett.
Végül egy gyakorlati órán voltam. Az orvosi asszisztensek feladatai közé tartozik, hogy fogadják a betegek hívásait és egy minden házi orvosi rendelőben megtalálható kikérdezik a beteget, eldöntik, milyen gyorsan van szüksége orvosra és tanácsot adnak. Először kisebb csoportokban dolgoztak, egyikük az asszisztenst játszotta, másikuk a beteget. Az óra vége felé két tanuló eljátszott egy szituációt az egész csoportnak. Az asszisztenst játszót tanuló beült a pult mögé, feltette a fülest és a mikrofont, a másik tanuló pedig a terem túlsó felében levő telefonhoz ment és onnan hívta. A gyakorlat közben kivetítve láthattuk a számítógépes rendszert, amiben az asszisztens dolgozott.
Az én napom itt véget ért, de a lányok még maradtak, mert kedden hosszú napjuk van, általában 3 körül szokott véget érni a napjuk. .
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése